یادداشتهای یک دانشجوی فناوری اطلاعات و ارتباطات
مطالب - مقالات - برنامه ها و پروژه های مربوط به فناوری اطلاعات و رایانه گاها علمی و اجتماعی 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

لینک های مفید 2


صدتا کار داریم!

 

تمام 100 تا کاری که دارید و هنوز انجام نداده‌اید و باید امروز فردا انجام بدهید را روی 100 نوار رنگیِ این بادبزن بنویسید و یکی‌یکی یا دوتادوتا یا اصلاً چندتاچندتا دور مچ دستتان ببندید و هرکدام را انجام دادید، بکنید و بندازید دور و خلاص! بقیه‌ی عکس‌ها را در ادامه ببینید.
 

 


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 6 / 11 / 1391برچسب:, ] [ 10:22 ] [ کاوه حق پناه ]

حباب قاشقی بسازید

 


 

قاشق‌های یک بار مصرف می‌توانند دوباره هم مصرف شوند. با این پست همراه شوید و این کاردستی خلاقانه که برنده جایزه "زیست‌شناسی و طراحی" در سال 2010 شده را ببینید.

بقیه در ادامه مطلب...

ادامه مطلب
[ چهار شنبه 4 / 11 / 1391برچسب:, ] [ 9:18 ] [ کاوه حق پناه ]

پارکینگ منظم

 


وارد پارکینگ می‌شوید و بدون نیاز به چرخیدن در طبقات پارکینگ به مکان مشخص شده در کارت پارکینگ می‌روید. جای شما محفوظ است.
 

بقیه در ادامه مطلب...


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 1 / 11 / 1391برچسب:, ] [ 18:16 ] [ کاوه حق پناه ]

1,000,000,000 کیلوگرم سُس کچاپ!

 


تعدادی از محققین گروه تحقیقاتی واراناسیِ دانشگاه ام-آی-تی موفق شده‌اند ماده‌ای تولید کنند که با تزریق آن به داخل شیشه‌های مواد خوراکی مانند سُس‌های گوجه فرنگی و مایونز، محتویات داخل شیشه‌ها تا آخرین ذره استفاده شود و یک قطره هم داخل ظرف نماند! این ماده‌ی غیرسمی از اف-د-آ ساخته می‌شود و به داخل شیشه یا پلاستیکی که قرار است ماده‌ی غذایی در آن بسته‌بندی شود تزریق می‌گردد. محققانِ این گروه معتقدند اگر تمام بطری‌های موجود چنین پوششی را داشته باشند، سالانه از به هدر رفتنِ یک میلیون تن ماده‌ی غذایی جلوگیری خواهد شد. بالتبع در تولید و بازیافت بطری‌های اضافی هم صرفه‌جویی قابل توجهی صورت خواهد گرفت.

بقیه در ادامه مطلب...


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 30 / 10 / 1391برچسب:, ] [ 17:48 ] [ کاوه حق پناه ]

دکوری از چوب و چرم بسازید

 


این جمعه، قرار است با دو تا تخته چوب و دو تا کمربند چرمی، یک دکور شبیه تصویر بالا را بسازیم. تخته‌چوب‌ها را که از نجاری تهیه می‌کنید و اگر کمربند چرمی ندارید، می‌توانید از بندِ بلندِ کیف‌های چرم (طبیعی یا مصنوعی) کهنه‌شده استفاده کنید. ادامه‌ی "دست‌ به کار شوید" را تماشا کنید و اگر واقعاً دست‌به‌کار شدید و ساختید، عکس بگیرید و برای آیدیاز ایمیل کنید.

بقیه در ادامه مطلب...


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 28 / 10 / 1391برچسب:, ] [ 17:9 ] [ کاوه حق پناه ]

ادکلن پوست پرتقالی

 


با پوست پرتقال برای داخل اتومبیل یا کیف لوازم ورزشی‌تان ادکلن طبیعی بسازید! این وسیله برای این طراحی شده که مطابق تصاویر، داخلش جوش‌شیرین مخصوص کیک‌پزی، پوست‌های پرتقال و یا گل‌های خوشبو را بریزید و دو قسمت وسیله را به هم وصل کنید و اجازه بدهید بوی خوشایندی در فضا پخش شود. ضمناً هرکدام از دو قسمتِ هلالی‌شکل را می‌توانید به طور جداگانه به دیوار بچسبانید.

بقیه در ادامه مطلب...


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 26 / 10 / 1391برچسب:, ] [ 17:7 ] [ کاوه حق پناه ]

 ژاکت لیوان

 

 

برای بچه‌ها که عادت دارند همه چیز را کشف کنند لیوان‌های داغ سر میز صبحانه می‌تواند اذیت‌کننده باشد. این هفته هم مانند هفته‌ی پیش یک کاردستی چرمی برایتان در نظر گرفته‌ایم. ژاکت لیوان که هم گرفتن لیوان داغ را آسان می‌کند هم به آن زیبایی می‌بخشد. ادامه‌ی مطلب را دنبال کنید.
راستی عیدتون مبارک!
 


بقیه در ادامه مطلب...


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 24 / 10 / 1391برچسب:, ] [ 9:5 ] [ کاوه حق پناه ]

درگیر

 

بعضی درها با زبان خوش باز نگه داشته نمی‌شوند و باید حتماً چیزی زیرشان بگذاری تا نگهشان بدارد! این ایده‌ی خلاقانه‌ی جدید، جای آن درگیرهای مثلثی‌شکل قدیمی را گرفته است. ظاهر زیباتری دارد و چون به در وصل می‌شود، مواقع عدم استفاده هم جای مشخص خود را دارد. عکس‌های ادامه طریقه‌ی استفاده را نشان می‌دهند.

 
بقیه در ادامه مطلب...

ادامه مطلب
[ چهار شنبه 21 / 10 / 1391برچسب:, ] [ 10:3 ] [ کاوه حق پناه ]

کاناپه یا کمد؟

 


خب... هرکسی دوست دارد وسایل خودش را دم دست داشته باشد! عکس‌های ادامه را تماشا کنید.
نام تجاری محصول: HollowChair
 

 

بقیه در ادامه مطلب...


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 19 / 10 / 1391برچسب:, ] [ 10:1 ] [ کاوه حق پناه ]

اجاق سنگی

 

اگر اهل پیک‌نیک باشید می‌دانید که بزرگترین مشکل برای پخت غذا، نبودِ یک اجاق گاز مناسب است. چاره‌ای ندارید جز این‌که گاز پیک‌نیکی سنگین را همه‌جا با خوتان حمل کنید یا اینکه به همان کباب روی منقل همیشگی راضی باشید! اما این ایده‌ی خلاقانه مشکل پخت و پز در پیک‌نیک را حل می‌کند: اجاقی که از مفتول ساخته شده و با چیدن سنگ‌هایی از دل همان طبیعت(!) استحکام پیدا می‌کند؛ به راحتی جمع می‌شود و قابل حمل است. عکس‌ها را در ادامه ببینید.

ادامه مطلب
[ چهار شنبه 17 / 10 / 1391برچسب:, ] [ 16:59 ] [ کاوه حق پناه ]

نقش و تراش
 


گاهی هم آنقدر از کمبودِ ایده و ابتکار و خلاقیت، خسته می‌شویم که مدام مدادهایمان را می‌تراشیم و با تراشه‌های مداد، طرح‌های ساده‌مان را کامل می‌کنیم و دلمان خوش است خلاقیت به خرج داده‌ایم! به عنوان یک زنگ تفریح، طرح‌های ادامه‌ی مطلب را تماشا کنید.
هنرمند: Marta Altes نویسنده‌ی انگلیسی‌تبار کتابهای کودکان
 
 
 
بقیه در ادامه مطلب...

ادامه مطلب
[ چهار شنبه 15 / 10 / 1391برچسب:, ] [ 10:57 ] [ کاوه حق پناه ]

کیبُرد تان را حمام کنید!


تمیز کردن دکمه‌ها و صفحه‌ی کیبرد هم از آن کارهای نظافتیِ سخت است. به آسانی نمی‌شود لکه‌های قهوه یا چای که لای دکمه‌ها ریخته را پاک کرد اما این کیبرد جدید، قابل شستشو است! به راحتی می‌توان آن را زیر شیر آب گرفت و اندازه‌ی آن به قدری است که داخل یک سینک به ارتفاع 30سانتی‌متر در آب غوطه‌ور می‌شود. دکمه‌های این کیبرد، لیزر پرینت هستند و با اشعه‌ی یو‌-وی روکش شده‌اند.
 

ادامه مطلب
[ چهار شنبه 12 / 10 / 1391برچسب:, ] [ 10:54 ] [ کاوه حق پناه ]
صفحه قبل 1 صفحه بعد
.: Weblog By KMF :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ صرفا جهت علاقمندان به فناوری اطلاعات و رایانه و انجام امور مربوط به دروس و پروژه ها میباشد. (البته شایدم یکمی بیشتر). البته ناگفته نمونه که علاوه بر مطالب عنوان شده ، مطالبی نیز در باب اجتماعی و فرهنگی و هنری و گاها نیمه 30یا30 که پیگرد نداشته باشه :) جهت اطلاع و آگاهی شما عزیزان گذاشته شده. همه مطالب متعلق به بنده نبوده و بعضآ توسط ساير دوستان و اون دسته عزیزانیه که مطالبشون موجوده و نتونستم منبعش رو پیدا کنم، ارائه ميشه. شما نيز چنانچه تمايل به ارسال مطلبی داشته باشيد،با كمال مسرت آنرا با نام خودتان در وبلاگ منتشر ميكنم. تاریخ تاسیس: 20 مهر 1390 ارادتمند شما: کاوه حق پناه
موضوعات وب
1 لینک های مفید
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

امکانات وب
Online User